Înfiinţarea unei firme este privită ca un adevărat „măr cu merele de aur”, cu toții crezând că din momentul în care ți-ai creat o afacere ești cel mai norocos, că îți poți lua liber când dorești, că nu răspunzi în fața nimănui, că nu mai ai griji, că muncești în ritmul tău și mai ales  că sigur te-ai îmbogățit. Realitatea este însă foarte diferită de aceste preconcepții și de aceea îți vom prezenta câteva sfaturi care te vor ajuta să te descurci în noul tău statut de antreprenor. Contabilitatea firmei și modul în care aceasta este condusă trebuie să fie printre viitoarele tale priorități.

Autorizații și alte documente

Dacă ai trecut de momentul înființării și ai obținut toate autorizațiile necesare funcționării, nu înseamnă că poți sta liniștit. Verifică întotdeauna legislația și informează-te despre eventualele modificări ce ți-ar putea afecta afacerea. De asemenea, dacă firma ta are salariați, cere sfatul unui specialist în HR. Așa te asiguri că ai contractele de muncă elaborate corect și ai înregistrat în REVISAL toate modificările. Legislația nu este flexibilă în această privință, iar amenzile sunt foarte mari pentru

Contabilitatea

Pentru orice societate cu personalitate juridică trebuie să ţii contabilitatea în partidă dublă, adică ai nevoie de un expert contabil. El se va ocupa de lucrurile complicate despre care nu ai cunoştinţe, va verifica documentele şi va întocmi balanţa contabilă. De asemenea, expertul contabil este indispensabil când vine vorba de întocmirea şi certificarea Bilanţului contabil. Nu ezita să-i ceri ajutorul atunci când nu ești sigur de corectitudinea operațiilor pe care vrei să le întreprinzi! Este mai bine să previi o greșeală decât să o repari!

Declarațiile fiscale

În funcție de complexitatea activității firmei, te vei confrunta cu o serie de formulare ce trebuie completate în perfectă conformitate cu realitatea și depuse până la un termen limită pentru a declara: impozitul pe profit sau impozitul pe venitul microîntreprinderilor, situația salariaților, decontul de TVA, declarația informativă 394 ce însoțește decontul de TVA, etc. Și de acestea se poate ocupa expertul contabil, iar tu vei primi ordinele de plată pentru sumele datorate statului.

Furnizorul de servicii de contabilitate știe termenele de depunere a declarațiilor fiscale și le va respecta. Însă ar fi bine să nu-i îngreunezi sarcina și să-i trimiți toate documentele pe care ți le solicită în timp util. Dacă tu vei întârzia și nu-i vei furniza actele în așa fel încât el să aibă timp să le prelucreze și să le depună,vei suporta amenzile aferente. Expertul contabil este un specialist capabil, dar nu poate face minuni dacă tu nu-i vei respecta indicațiile.

Alegerea colaboratorilor

Alege cu atenție furnizorii și ai grijă la calitatea produselor/serviciilor pe care le primești pentru că acestea vor avea un rol important în calitatea produselor sau serviciilor tale. Dacă observi că un furnizor întârzie de mai multe ori să-ți livreze produsele și nu respectă contractul, reorientează-te. La fel de important este și să achiți facturile până la scadență pentru că altfel poți avea probleme cu acel furnizor. Oferă respect clienților, respectă termenele de livrare, dar fii cu băgare de seamă atunci când nu-ți sunt plătite facturile!

Venituri și cheltuieli

O regulă de bază în afaceri este să nu supraevaluezi veniturile și să nu subestimezi cheltuielile. Dacă vrei ca afacerea ta să fie una profitabilă, calculează cu atenție atunci când stabilești planul de afaceri și păstrează-ți doza de realism pentru că altfel vei risca rentabilitatea firmei.

Dacă te regăsești în cel puțin într-una dintre problemele prezentate sau ai altă problemă, nu ezita să contactezi echipa ContaDB. Noi te vom sprijini în rezolvarea lor și te vom ajuta să construiești perspectivele de viitor de care ai nevoie. Lasă contabilitatea pe seama noastră!

Vile de vanzare direct dezvoltator